malt logo

Malt freelance

Satisfaction des clients Malt : 4.5/5
Obtenir l'app

Elise Lartizien-Giuliani

social media and content manager / copywriter

Paris, France

  • 48.8546
  • 2.3477
Proposer un projet

Préférences

Déplacement
Travaille en partie dans vos locaux et en partie en télétravail
Secteur d'activité
  • Cinéma & audiovisuel
  • Arts & artisanat
  • Divertissements & loisirs
  • E-commerce
  • Hôtellerie
+9 autres

Vérifications

Rejoignez la communauté Malt pour découvrir le profil complet de Elise Lartizien-Giuliani
Rejoignez la communauté Malt pour découvrir le profil complet de Elise Lartizien-Giuliani

Compétences (46)

Elise en quelques mots

A Digital, Cinema and Fashion addict for sure, I have been accomplishing challenging and complementary opportunities for nearly 10 years, with a strong focus on International Social Media, mainly in Luxury/ Fashion industries.
After a “first life” in agencies (Publicis and Havas) dedicated to PR and e-influence for major brands, I joined LVMH where, nearly from scratch, I built up the Social Media ecosystem for two Luxury institutions: Le Bon Marché and La Grande Epicerie. My thirst for learning took me then to Sarenza, for a pure player insight.
Finally, joining L’Oréal Luxe has enabled me to make the most of all I had acquired and take it to the next level in a thrilling environment, for a wonderful brand, Giorgio Armani, where I led the whole Social Media strategy for all markets worldwide – strategy, copywriting, Artistic Direction, Content Creation, reporting...
Now a freelancer, I dedicate to multiple companies my expertise in Social Media for Strategy, Content Creation and Training.
Plus, as I evolve in the Cinema industry in parallel, I master video constraints, how a scenario needs to be built, and I am highly creative.

Expériences

novembre 2019 - juin 2020 | Paris, France

Mode & cosmétiques

Vanessa Bruno

Copywriter bilingue français anglais

COPYWRITING - FRENCH AND ENGLISH
- Writing all social media and digital copy, in line with the brand’s tone of voice (Instagram, Facebook)
- Ensuring a social media friendly editorial calendar
- Suggesting tone of voice adaptations and evolutions, according to each brand and platform
- Copywriting of posts, newsletters, web pages
- SEO

CONTENT RECOMMENDATION
- Suggesting social media/digital content relevant for on-going posts and specific campaigns
- Suggesting types of required assets according to each platform (video duration, format, presence of the logo…)
juin 2019 - Aujourd'hui | Paris, France

Mode & cosmétiques

Divers employeurs Mode / Luxe

Social Media Strategist / Copywriter

Je réalise en freelance différentes missions, ponctuelles ou sur la durée, pour diverses marques de Mode, Cosmétiques et Luxe, parfois en agence.
La plupart des missions concerne la stratégie Social Media mais aussi des recommandations de contenus ou du copywriting.
juin 2016 - janvier 2019 | Levallois-Perret, France

Luxe

L'Oreal

Global Social Media Director

Au sein de la Direction de Marque Internationale de la marque Giorgio Armani, chez L'Oréal Luxe, j'étais en charge de tout le scope relatif au Social Media, pour tous les pays : stratégie, production de contenu, suivi des reportings, transformation digitale, management direct et indirect...
J'ai créé de zéro le compte Instagram de la marque.

Ayant évolué dans un environnement international, ma langue de travail au quotidien était l'anglais. Ou parfois l'italien pour collaborer quotidiennement avec les équipes Mode Giorgio Armani, pour garantir l'unicité de l'image de marque.
juillet 2015 - juin 2016 | Paris, France

E-commerce

SARENZA

International Social Media Manager

1 recommandation externe

Formations

Certifications

Langues

charter modal image

Notre succès est une oeuvre collective

Contribuez à cette réussite et au sérieux de la communauté en signant la charte du freelance Malt.

Signer la charte