Gilles Hug

lead generation b2b / automation

Lyon, France

  • 45.7539
  • 4.84699
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Préférences

Déplacement
Travaille en partie dans vos locaux et en partie en télétravail
Zone d'activité
Chambéry et 100km autour
Secteur d'activité
Préfèrerait éviter:
  • Défense & armée
  • Industrie pharmaceutique
  • Industrie matières premières

Vérifications

Influence

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Compétences (22)

Gilles en quelques mots

Au contact des PME et ETI innovantes depuis quelques années, j’investis mon énergie sur 3 sujets clés : acquisition et activation clients B2B / automatisation de processus / digital workforce.

⌲ Clients : L'École supérieure de commerce de Dijon-Bourgogne / Obalys Consulting / KLEVR / Groupe Seb / Citiz / Beelse / Be My Media / La Fabrique à Neurones / TOKAY Ultimate / Utinam

⌲ GROWTH / ACQUISITION B2B
- Modélisation de sales funnel et construction de plans d'action growth de 2 à 6 mois.
- Identification et tests de leviers d'acquisition en accord avec le marché et business model.
- Lancement et pilotage de scénarios d'acquisition et de lead generation prospects.
- Mise en place de stratégie d'activation et de fidélisation utilisateurs.
- Formation d'équipe marketing et commerciale startup sur les outils de lead generation
- CRM : paramétrage, automatisations des workflows et déploiement.

- Leviers d'acquisition utilisés : Linkedin / Séquences mails / Web scraping / Presse / Partenariats / Préparation de salons / Identification évènement physique / Social Media / Content Marketing / Viral Marketing / Engineering as marketing / Store Ads / SEA / SEO.

⌲ AUTOMATISATION DE PROCESS / AUTOMATION
- Identification et mise en place dans le déploiement d'automatisation

⌲ DIGITAL WORKPLACE
- Accompagnement des changements dans les modes de travail (productivité, organisation, technologies)
- Unification des technologies digitales utilisées (e-mail, messagerie instantanée, médias sociaux, applications RH, outils de réunions virtuelles)
- Minimisation des coûts technologiques en fournissant les bons outils en fonction des bons usages/besoins.

⌲ OUTILS
Canva • Typeform • Hotjar • Zapier • IFTTT / Webflow • Jimdo • Mailchimp • Agile CRM • Zoho CRM • Hubspot • G Suite • Trello • Notion • Miro • Buffer • Bitly • Funnelytics • SEMRush • Buzzsumo • Adobe • Linkedin Sales Navigator • Phantombuster • Calendly • Airtable • Slack • Shopify

Expériences

octobre 2018 - Aujourd'hui | Paris, France

Conseil & audit

KLEVR

Head of Growth & Marketing

KLEVR amplifie les efforts des cabinets de conseil pour designer, vendre puis réaliser des missions à haute valeur ajoutée.

⌲ Challenge / clarification du positionnement marché.
⌲ Formalisation et cohérence des offres de services.
⌲ Déclinaison des approches méthodologiques et outils.

Nous travaillons à vos côtés en vous apportant des solutions adaptées à vos enjeux de l'instant, dans un format digeste, compatible avec vos obligations professionnelles et familiales. Nous sommes des entrepreneurs au service des entrepreneurs, des indépendants au service des indépendants.

Pour en savoir plus: www.klevr.fr
mars 2017 - août 2017 | Paris, France

Transports

SNCF- SNCF

Open Innovation Project Manager

Startups Manager at Open Innovation Fab, SNCF Digital Direction.

The Fab Open Innovation is an SNCF expertise center. The open innovation lab objectives :
-Internal Communities : Share and stimulate the internal relevant practices
-Open innovation : Capture startups and major groups innovation

• On-demand start-ups sourcing for all the SNCF directions
• Active start-up sourcing in 9 different thematics : new mobilities, customer experience, flow, HR and management, connected worker, dématérialisation, security, exploitation and predictive maintenance, smart building
• Benchmarking : open innovation, startup ecosystems, emerging technologies, market positioning
• Startups database management : existing projects and relevant startups referencing
• Startups selection process creation and application : selection, evaluation grid, interview, diffusion
• In charge of coordination with SNCF Digital Ventures, a 30 million euros investment fund
• In charge of partnership with startup rating agency
• Events organisation : meeting between startup and SNCF entities
• Representation of SNCF Digital and Fab Open Innovation at various national events : VivaTech, FrenchTech, BPI France, Regional Innovation Ecosystem

Discover more on : https://www.digital.sncf.com/startup
septembre 2016 - mars 2017 | Bruxelles, Belgique

Architecture & urbanisme

Brainjuice Studio

Innovation & Creative Trends Analyst

Brainjuice is a consulting studio that designs and creates places exclusively reserved for everyone. The focus: create emotions for users, effective experiences for the customers and fascinating journeys for all.

Shopping centers, ski stations, airports, train stations... every place is revisited by co-creation and collaboration between the customer and the team. Building and co-create is always more creative et relevant.

Rather than just sitting and working in our little corn, each Brainjuice creation is the result of a close collaboration between the customer and the studio.

•Design Thinking
•Consulting and Storytelling
•Innovation detection
•Customer Experience
•Research / Monitoring / Market research
•Data mining, Dara crunching
•Client deliverables creations
•Digital strategy and Growth Hacking

References:
•Shopping Centers
•Business Districts
•Creative Business Offices
•Ski Stations

Training:
•Design Thinking
•Customer Experience

Discover more on : http://www.brainjuicestudio.com/
juin 2016 - août 2016 | Paris, France

Conseil & audit

Obalys

Marketing & Innovation Junior Consultant

2 recommandations externes

Formations

Certifications

Langues

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