Bienvenue sur le profil Malt de Adrien !

Malt vous permet d'accéder aux meilleurs consultants freelances pour vos projets. Contactez Adrien pour échanger sur votre besoin ou recherchez d'autres profils sur Malt.

Adrien Bourzat

growth hacker b2b | seo, analytics, lead gen

Peut se déplacer à Paris

  • 48.85661400000001
  • 2.3522219000000177
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Adrien.
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Adrien.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris et 50km autour

Vérifications

  • E-mail vérifié

Influence

Langues

Catégories

Compétences (8)

Adrien en quelques mots

Je lance actuellement une Startup dans la E-Santé/RH B2B.

En parallèle, je souhaite vous faire profiter de mon expérience de Growth Hacker B2B, avec une expertise en web marketing, web analytics et référencement.

Je peux vous aider dans votre stratégie de développement, en appliquant les principes Lean Stratup et Design Thinking pour trouver de nouveaux relais de croissance - notamment à international.

Expériences

IBM - IBM

High tech

External Communication and Press Relations Officer

Paris, France

janvier 2011 - décembre 2011 (11 mois)

Mission : Building up and monitoring communities on social media platforms.

Details of the experience :
- Implementation of e-reputation, business intelligence and monitoring tools and solutions : Netvibes, Argus de la presse.
- Revision of KPI reporting and daily community management practices.
- Spreading 2.0 initiatives into the whole multicanal strategy : CRM, HR, Custumers insights, SEO etc.
- Creation, integration and diffusion of multimedia editorial content : blogs notes, infography, videos, live conference.
- Taking part into a new website launching with proposals of new editorial line and social media optimization.
- Making employees aware about digital environment and collaborative tools through survey, workshops and guidelines documents.

BforBank - Groupe Crédit Agricole

Banque & assurances

Community Manager

Paris, France

juillet 2012 - mars 2013 (8 mois)

Mission : Building up and monitoring communities on social media platforms.

Details of the experience :
- Implementation of e-reputation, business intelligence and monitoring tools and solutions : Netvibes, Argus de la presse.
- Revision of KPI reporting and daily community management practices.
- Spreading 2.0 initiatives into the whole multicanal strategy : CRM, HR, Custumers insights, SEO etc.
- Creation, integration and diffusion of multimedia editorial content : blogs notes, infography, videos, live conference.
- Taking part into a new website launching with proposals of new editorial line and social media optimization.
- Making employees aware about digital environment and collaborative tools through survey, workshops and guidelines documents.

Euler Hermes - Hermès

Banque & assurances

Group Digital Officer

Paris, France

décembre 2013 - Aujourd'hui (7 ans et 10 mois)

DIGITAL STRATEGY MANAGEMENT
- Define & rollout digital strategy on corporate websites (Webmastering, content management, traffic acquisition - SEO/SEA, technical evolutions, lead generation, web design, growth hacking strategy)
- Build customer journey throughout websites, around a customer centric approach
- Empower a local digital network (around 42 countries)

DIGITAL PERFORMANCE STRATEGY
- Revamp EH Web analytics strategy – Tracking, Analytics, Reporting.

FUNCTIONAL EVOLUTIONS
- Define, supervise, monitor new technical evolutions to leverage CMS capabilities

SOCIAL MEDIA STRATEGY
- Rollout Social Media Strategy (social media guidelines, social media governance, deployment of local initiatives)

INTRANET STRATEGY
- Revamp EH Group Intranet
- Coordinate & Empower local digital network (7 regional intranets)

2 recommandations externes

Consultez les recommandations qu'a reçues Adrien

Formations