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Damien Triguel

digital marketing specialist / seo, sea, smo, cro

Peut se déplacer à Paris

  • 48.8546
  • 2.34771
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Damien.
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Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris et 50km autour

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Compétences (36)

Damien en quelques mots

Bienvenu sur mon profil Malt!

Je suis Damien, Online Marketing Specialist, travaillant depuis 7 ans sur des problématiques variées en digital/growth/product marketing,

J'ai d'abord été en charge de l'acquisition paid media pour plusieurs annonceurs comme MyFox, OuiCar ou Micromania au sein d'une des meilleurs agences performances parisiennes - Re-Mind Phd. Très attiré par l'univers startup, j'ai ensuite évolué pendant 3 ans chez Prizm, une startup audio française, en tant que Digital Marketing Manager puis Head of Marketing, en charge de la stratégie marketing en France et à l'international - direct ecommerce comme E-tail. En Septembre 2018, j'ai eu la chance de devenir Web Product Owner chez Free, en charge de la refonte totale du site free.fr et tunnel de conversion dans le contexte de lancement de ses nouvelles offres, Freebox One et Delta.

Durant ces riches expériences, j'ai été confronté à des missions variées et souvent complexes. Voici quelques unes de mes core-skill et mes recommandations accessibles depuis mon profil Linkedin.
• Web Analytics - Approche structurée de la web analytics et de l’A/B testing, pour extraire des insights forts, optimiser l'UX et le taux de conversion.
• Tag Management - Création et pose de tracking system sur site via GTM (event tracking, popup tracking, Google Analytics Enhanced Ecommerce) et suivi des campagnes marketing.
• SEA/SMO - Amélioration des performances de campagnes multi-leviers = logique ROiste (Facebook & Instagram ADS, Google Adwords, Google Display Network, Google Shopping...). Media planning, analyse et reporting.
• SEO - Augmentation du ranking grâce à des optimisations On-page/Off-page/Local SEO.
• Agile Project Management - Management d'une équipe de développeurs, product roadmap, priorisation des fonctionnalités. (Scrum)
• Copywriting - Naming produit, taglines, storytelling, mise en avant des USP.

Je serais ravi de vous accompagner dans vos missions et me tiens disponible pour en discuter

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

Iliad / Free - Groupe Iliad

Télécommunications

Web Product Owner

Paris, France

septembre 2018 - mai 2019 (7 mois)

Leading the massive redesign of the website free.fr for a massive product launch.
Responsible for :
•Copywriting - Vamping up the wording to impact thanks to strong taglines, catchy headlines, great pitch that unveils the whole benefit of each features.
•Tracking - Planning and technical setup via Google Tag Manager.
•CRO & Web Analytics - Optimizing Conversion Rate and pricing plans (using Matomo, one of the most powerful open web analytics platform)
•SEO - Getting insights, boosting ranking of our React.JS website on revelant keywords to get high quality traffic, local SEO Optimization for our retail stores.
•Agile project management - Creating and managing developers team, product roadmap planning, features prioritization, users stories.
•Web to Store - Drive leads in-store thanks to specific landing pages including a map (under Open Street Map) and appointment schedule.
Working closely with the executive team, Freebox R&D team, I.T. Department and all partners such as Devialet, Netflix, Amazon Alexa and so on.
Also leading diversity initiatives about marketing strategy across the company like branding, product range naming, visual identity.

Prizm

High tech

Head of Marketing & Growth

Paris, France

avril 2018 - septembre 2018 (5 mois)

Head of a small and agile team, I aimed to enlarge Prizm's global user base alongside the growth of the brand. I executed relevant growth opportunities by defining and driving marketing strategies at scale, experimenting with new acquisition channels, leveraging creative tactics as viral loops, building solid partnerships. Achievements:
•Leading the pivot for the new MVP of Prizm, finally working with thousand of web radios as unique musical source, thanks to a smoke test and successful experiments such as robust A/B price testing to find the product-market fit.
•Jumpstarting a cost-effective traction for the worldwide launch of the new version of Prizm, available on our website and Amazon.com. In only 2 months, I reached a significant and positive signal of ROI with both reduction of CPA (divided by 2!) and strong increase of sales (+25%) thanks to relevant activations and bid optimisations on multi-channel campaigns.
•Identifying representative buyer personas by using quantitative methods such as statistical procedures like PCA/Factor Analysis and a cluster analysis, paired with qualitative tests to find deep insights and scale demand generation.
•Improving online conversion rate with a structured approach of web analytics to extract strong insights and optimize.

Prizm

High tech

Digital Marketing Manager

Paris, France

mai 2015 - avril 2018 (2 ans et 11 mois)

Responsible for the online marketing strategy for our startup, Prizm, which created the first intelligent audio player, from activation to conversion.
•SEM Running and monitoring multi-channel campaigns with a test & learn process.
•Web analytics & Tracking management - Setting up the tracking system of the website (event tracking, popup tracking, Google Analytics Enhanced Ecommerce) and of all marketing campaigns.
•CRM & email automation -Develop the database structure to stock information about our users and buyers in order to send personalized, relevant and automated emails.
•Ecommerce - Design-thinking of the conversion tunnel for a mono-product startup, to support a quickly growing direct sales business (B2C)

Re-Mind PhD

Agence & SSII

SEM Account Manager

Biarritz, France

avril 2014 - septembre 2014 (5 mois)

Recommandations externes

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Formations

Certifications