Gwen Rivet

consultant growth marketing

Paris, France

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CompĂ©tences (13)

Gwen en quelques mots

🚀 Growth Hacking made easy 🚀

Envie de générer plus de leads à moindre coût ?
Envie d'optimiser la rétention client ?
Envie d'automatiser vos actions marketing ?
Envie de mener des tests rapidement et mettre en place une stratégie gagnante ?

Avec 6 ans d'expérience en marketing digital, principalement au sein de start-ups devenues scale-ups, je vous accompagne dans l'apprentissage et l'application du "Growth Mindset".

Le growth mindset c'est quoi ?

C'est penser et comprendre le funnel de conversion de A Ă  Z. C'est apprendre Ă  se poser les bonnes questions et mettre en place des choses rapidement, sous la forme de tests itĂ©ratifs et data-driven. Le growth mindset c'est aussi rĂ©unir ses Ă©quipes autour des mĂȘmes objectifs et travailler ensemble afin de les atteindre.

Mes compétences couvrent donc toutes les étapes du funnel (notoriété - acquisition - activation - retention - revenu) et vous aident à la mise en place de stratégies gagnantes pour votre business.

Ready? Let's Grow together 🚀

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

juillet 2019 - Aujourd'hui | Paris, France

E-commerce

Urban Sports Club

Partnerships & B2B Marketing Manager

At Urban Sports Club, I am responsible for:

  • Developing marketing partnerships with brands, media partners and B2B marketing platforms
  • Implementing a successful influencer & ambassador marketing strategy
  • Evaluating, analysing and optimising all partnerships to scale the business in France
  • Responsible for lead gen B2B marketing campaigns
janvier 2017 - juin 2019 | Paris, France

Education & e-learning

OpenClassrooms- Openclassrooms

Growth Hacker

  • Responsible for all acquisition campaigns for the English-speaking market
  • Social media, PPC, display ad campaigns as well as partnerships
  • Responsible for increasing brand recognition, trust and retention from free sign ups to paid customer acquisition.
  • Expertise with sales and marketing tools: Salesforce, HubSpot, Zapier, Customer.io, Amplitude, Periscope
  • Developing strong relationships with the sales team to ensure constant optimisations
février 2014 - octobre 2016 | Cité de Londres, Royaume-Uni

Presse & médias

Fundamental Media UK

Senior Media Planner & Buyer

  • Supporting Account Director with the day-to-day running of all our education accounts.
  • Responsible for media planning and buying across a large range of media (from outdoor to social media) with a clear focus on digital. (1m+€ budgets)
  • Responsible for all social media ad campaigns and social media strategies
  • Responsible for social media monitoring using NetBase as a tool
  • Responsible for data analysis and reporting

1 recommandation externe

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