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Chloé Perrin

app marketing: aso, acquisition, tracking, growth

En télétravail depuis Paris

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Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Chloé.
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Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Télétravail
Effectue ses missions majoritairement à distance

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois

Vérifications

Langues

Catégories

Compétences (23)

Chloé en quelques mots

Experte en App Marketing, cela fait maintenant plus de 10 ans que je gère des problématiques d'App Growth ou App Launch. Mes domaines d'expertise incluent ainsi :

1) App Launch :
- Développement technique
- Audit de marché & concurrence, stratégie de positionnement
- Stratégie de monétisation in-app
- Pricing & Subscription optimization flows > définition de vos prix et modèles d'abonnement
- Mise en place de votre Marketing Stack : outils de tracking, analytics, Push, etc. Expertise Amplitude, MixPanel, Batch, Leanplum, Adjust, Appsflyer.
- Mapping des events et définition de vos KPIs et reportings de performance

2) App Growth :
- ASO - App Store Optimisation: analyse concurrentielle, analyse des mots clés, mise en place des méta-optimisations et remise d'un rapport d'audit complet permettant un meilleur référencement dans les Stores
- Implémentation d'une stratégie de réengagement et de rétention de vos users
- Acquisition d'utilisateurs - Facebook, Google Search Ads, Apple Search Ads, TikTok, Snapchat, influenceurs, in-app traffic, création de bannières et vidéos
- Analyse de KPIs, recommandations d'actions pour augmenter votre ROAS
- iOS 15+: redéfinition de la stratégie via skadnetwork

Missions "à la carte" - choisissez vos missions principales et n'hésitez pas à me contacter pour personnaliser l'offre à vos besoins. Je suis très à l'écoute, comprends les problématiques des acteurs du secteur, et ai une grande connaissance du marché de l'application mobile, après avoir travaillé avec des acteurs tels que Disney+, Amazon, Witick, Heetch, Qare, Deezer, etc.

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

Dreamin

Télécommunications

Cofondatrice & Partenariats Stratégiques

Paris, France

mai 2017 - Aujourd'hui (4 ans et 5 mois)

We help App developers and agencies acquire new users who will become long-term revenue-generating customers. Thanks to our in-house ad technology, allowing ROI maximization, automatic optimization of your acquisition campaigns and fraud eviction.

We work with top international advertisers who trust us for many years thanks to our team of mobile app experts. Our various direct sources of traffic allow us an access to the best in-app ad placements, in display and native formats. We are integrated with all the market's MMP so it is a one-click setup to get us started on your acquisition campaigns!

Glispa (Market Group)

Télécommunications

Associate Director of Client Services

Berlin, Allemagne

février 2015 - avril 2017 (2 ans et 2 mois)

glispa is a high-performance, mobile marketing pioneer empowering our clients to activate global audiences, reach growth objectives and move markets.

We provide a full suite of acquisition and monetization solutions (gBoost, gPerform, gNative and Media Services) for global advertisers like Nexon, OLX, Dafiti and Gumi. glispa reaches billions of mobile and web users with our multichannel offerings driving quality engagement, increasing customer lifetime value and impacting the bottom-line.

Since 2008, we have pioneered new technologies to achieve the highest levels of efficiency and optimization for our clients and partners. With offices in Berlin, Beijing, San Francisco, Tel Aviv and São Paulo our multinational, client-focused team boasts 40 nationalities and 24 languages. We look forward to helping you reach your business goals.

Neomobile

Télécommunications

Senior Marketing Manager

Paris, France

juin 2011 - janvier 2015 (3 ans et 7 mois)

- Responsible for the Marketing area in France, with management of the local team

- Responsible for media buying with local partners, in coordination with HQ media team. Media planning of the campaigns (mobile on and off deck, affiliation web & SEM).

- Responsible for the marketing budget and customer acquisitions: reach the volumes and CPA targets through continuous analysis and reporting of kpis (CTR, CR, CPA optimization, profitability, etc).

- Responsible for products launch and development to ensure being able to target all the segments in the market (games, videos, music, etc), with a direct relation with local partners.

- Responsible for web and mobile campaigns management: define briefs, coordination with agencies and freelances, check creativities, campaigns improvement (acquisition flow, site quality and user experience).

- Responsible for best practices implementations to constantly improve our flows and kpis.

4 missions Malt

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