Anaïs Silva Ramos

votre développement business en asie du sud-est

Paris, France

  • 48.8546
  • 2.34771
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Préférences

Déplacement
Travaille en partie dans vos locaux et en partie en télétravail
Durée de mission
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
Secteur d'activité
Préfèrerait :
  • Agroalimentaire
  • Commerce de détail
  • Culture
  • E-commerce
  • Grande distribution
+9 autres
Préfèrerait éviter:
  • Aéronautique & aérospatiale
  • Automobile
  • Banque & assurances
  • BTP & construction
  • Défense & armée
+3 autres
Taille d'entreprise
Préfèrerait :
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
  • 250 - 999 personnes
Préfèrerait éviter:
≥ 5000 personnes

Vérifications

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Compétences (22)

Anaïs en quelques mots

• 13+ ans d'expérience dans les secteurs Agro et Agri (Retail, Food Service & Manufacturing) en Europe et en Asie du Sud-Est.
• Expertise Marketing, Strategie & Business development - Asie du Sud-Est - 4+ ans
• 7 ans à l'étranger: UK, Italie, Vietnam, Philippines (+ France pays d'origine). Actuellement à Manille, Philippines.

PRINCIPALES COMPETENCES:
Business development / Business Intelligence / Marketing / Project management / Leadership / Change management / Problem solver / Data-analysis skills / Brand strategy / Consumer understanding / Market analysis.

CE QUE JE PEUX APPORTER:
• Une vision claire du marché SEA (en particulier Vietnam et Philippines où je vis depuis 4 ans), sa géopolitique, ses particularités, sa culture et ses habitants.
• Les clés pour vous permettre de prendre les bonnes décisions dans le cadre de votre réflexion sur l'internationalisation de votre entreprise et/ou l'exportation de vos produits dans cette région, dans les secteurs Agro et Agri (Retail, Food Service & Manufacturing)
• Des solutions clés en main concernant la ou les stratégies les plus efficaces pour votre projet afin de vous développer dans les pays cibles, ainsi que les plans d'expansion pour y parvenir concrètement.

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

mai 2019 - Aujourd'hui | Manille, Philippines

Agroalimentaire

Anaïs SILVA RAMOS

Senior consultant

Mes activités de conseil couvrent le business développement, le marketing, les études de marché, la stratégie et les insights clients et consommateurs. Je travaille à la fois sur les secteurs agri- et agro et possède une expertise sur le marché du Sud-Est Asiatique, en particulier le Vietnam et les Philippines, 2 marchés en forte croissance où je vis depuis 4 ans.
octobre 2012 - mars 2014 | Paris, France

Agroalimentaire

Barilla

Brand Development & Innovation Manager

Role: Strategic marketing, Product development & Product launch.
Objectives: Reach volume sales budget & Make Harrys' soft bread market share grows faster than competition.

WHAT I DID:
• Managed innovation pipeline (from idea generation to launch) and portfolio: launch of 3 new crustless soft breads in France + upgrading of existing items
• Successfully built insights & concepts based on consumer research
• Coordinated cross-functional project team - about 7 dotted-lines for each project (R&D, Insight/Studies, Local marketing, Finance, Supply chain, Packaging, Operations)
• Member of the brand identity Team to re-position brand equity
• Increased shelf impact and enhance brand identity by redesigning all packaging artworks
• Managed brand communication on sustainability (digital) and Brand book
• Developed new 2014 communication campaign (TV, radio, digital) from ad-map to execution in collaboration with marketing director

ACHIEVEMENTS (2013):
Sales: +4% / MS: +0,4pt
février 2014 - juillet 2015 | Paris, France

Agroalimentaire

Barilla

Marketing Manager

Role: 360° marketing - Strategic & Operational retail marketing, incl. Product development.
Objective: Reach volume sales budget & Make brands' market shares grow faster than competition. In charge of 3 brands (Harrys, DooWap, Mulino Bianco) and 3 categories (soft bread, brioche/kids' snack, biscuit).

WHAT I DID:
• Defined marketing strategy and implemented annual marketing plan including media and digital plans
• Designed the 5-years innovation pipeline and managed projects from concept idea generation to marketing plan execution
- Launched a range of 2 new premium brioches in France - Consumer tests implementation: Sensory, Consumer&Usage/Bases II, Price advisor (End of 2015: sales above budget)
- Upgrading & restyling of existing items - Consumer test implementation: Sensory, Product placement (End of 2015: Mini Tressée sales idx 120 vs budget)
• Successfully led cost-saving worldwide project for France: recommendations approved by the board (150K€ savings per year)
• Managed and empowered a team of 3

ACHIEVEMENTS:
• 2014: Sales Idx 108 / MS +0,8pt (> budget)
• 2015: Sales Idx 103 / MS +0,4pt (sightly > budget)
juillet 2015 - février 2017 | Paris, France

Agroalimentaire

Barilla

Category Manager

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