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Anaïs Silva Ramos

experte protéines animales asie du sud-est

Peut se déplacer à Paris

  • 48.8546
  • 2.34771
Proposer une mission La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Anaïs.
Proposer une mission La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Anaïs.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris et 50km autour

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
Secteur d'activité
  • Agroalimentaire
  • Commerce de détail
  • Grande distribution
  • Hôtellerie
  • Import & export
+3 autres
Taille d'entreprise
  • 1 personne
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
  • 250 - 999 personnes
+2 autres

Vérifications

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Catégories

Compétences (19)

Anaïs en quelques mots

• 14+ ans d'expérience dans les secteurs Agro et Agri (Retail, Food Service & Manufacturing) en Europe et en Asie du Sud-Est.
• Expertise Etude de marché, Marketing, Stratégie & développement commercial en Asie du Sud-Est.
• 8+ ans à l'étranger dont 5+ en Asie (Vietnam, Thaïlande, Philippines). Résidant actuellement à Bangkok, Thaïlande.

CE QUE JE PEUX APPORTER:
• Une vision claire des marchés SEA (en particulier Vietnam et Philippines): géopolitique, économie, démographie, culture, consommateurs...
• Les éléments clés concernant les filières viandes et produits laitiers de ces pays: structure de l'industrie par pays, principales zones de production par espèce...

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

Anaïs SILVA RAMOS

Agroalimentaire

Consultante Protéines animales Asie du Sud-Est  - En tant que freelance

Bangkok, Thaïlande

mai 2019 - Aujourd'hui (3 ans et 10 mois)

Mes activités de conseil couvrent le business développement, le marketing, les études de marché, la stratégie et les insights clients et consommateurs.

Je travaille notamment sur les filières protéines animales (viandes et produits laitiers) et possède une expertise du marché du Sud-Est Asiatique (en particulier Vietnam, Philippines, et Thaïlande - où je vis depuis 5+ ans).

J'apporte à mes clients une vision claire des marchés du sud-est asiatiques (géopolitique, économie, démographie, culture, consommateurs...) ainsi que les éléments clés concernant les filières viandes et produits laitiers (structure de l'industrie par pays, principales zones de production par espèce...) dans ces pays.
Business intelligence industry structure industry understanding Etude de marché protéines animales consumer insight Etude de besoin Business development Etude de faisabilité Stratégie commerciale développement commercial stratégie marketing

New Viet Dairy

Import & export

Head of Marketing

Hô Chi Minh Ville, Viêt Nam

juin 2018 - mai 2019 (11 mois)

New Viet Dairy is a food and beverage importer and distributor (mainly through Food Service channel) with 350 million USD revenue and 600+ employees in 2018.

I was in charge of building the business strategy in both FS and RT channels for 100+ brands (1000+ skus), structuring nearly from scratch the marketing department and mentoring marketing professionals to enable it, partnering with our suppliers to make it faster and more efficient. In a nutshell, to create long-term value for both New Viet Dairy and the brands' suppliers we were collaborating with.

Key responsibilities & achievements:
• Designed business strategy and 5-years roadmap (including people, systems, data, prioritization)
• Built trust and created partnerships with strategic suppliers to enable higher investments on key brands and thus develop growth, Negotiated with new and current suppliers (price, support, exclusivity...)
• Structured and organized nearly from scratch marketing department (brand marketing, trade marketing, gastronomy/chefs, communication/digital, design); Trained, empowered and led a team of 35 people from managers to interns and new graduates and in different locations
• Conducted the change towards data-driven decision making and value-driven mindset
• Created Strategy, Business/Marketing plan and Channel segmentation for identified strategic brands in both Retail and Food Service channels for the upcoming year
• Fostered collaboration between Sales and Marketing departments, helped teams to prioritize (brands/sub-channels/products) and move in the same direction to gain in efficiency
• Supported Sales team by meeting Western chefs and owners (FS) as well as Purchasing VP and head of category (RT) to better understand their needs and develop sales
export dairy produits laitiers viande meat marketing import stratégie marketing stratégie commerciale

Annam group

Import & export

Business Manager International Brands

Hô Chi Minh Ville, Viêt Nam

février 2017 - juin 2018 (1 an et 4 mois)

Annam Group, which belongs to Apple Tree, is an importer, marketer and distributor of food and beverage brands in Vietnam, Laos (now closed), Cambodia and more recently Myanmar.

I was in charge of developing the Culinary portfolio (30+ brands) in terms of sales and profitability for both Retail and Horeca channels in Vietnam.
I was working and partnering with suppliers from all over the world including Japan, Italy, US, France, Australia, Hong Kong, Singapore, Spain, Germany. Main brands: Barilla, Kikkoman, Président, McCormick, Tabasco, Andros, Bob's Red Mill, Dr.Oetker, Maille, Cirio. + 2 Private Label brands: Latino Bella, Pate Royal.

Key responsibilities & achievements:
• Defined company strategy as a member of leadership team
• Managed Portfolio (negotiated contracts with suppliers, defined right assortment), Pricing (purchase and re-sale), Go-to-Market (US$2 million budget including promotion, merchandising, on-ground activities, events and digital activities) and Distribution (channel segmentation, category management) strategies of 30+ brands
• Built a strong team spirit among the team (20 people from executives to group brand managers), Enhanced know-how, skills and motivation of each individual among the team, Fostered collaboration mindset of the team with other departments
• Improved business efficiency, simplicity and reactivity through a complete overhaul of company processes as well as the management of company process digitalization (as project initiator and leader)
• Supervised operational implementation of marketing and trade marketing activities made in both Retail and HoReCa channels (on-ground activities, digital, promotions, events, incentives...) to ensure execution excellence
• Supported Sales team by meeting Western chefs and Owners (FS) as well as Purchasing VP and Head of category (RT) to better understand their needs and develop sales
• Increased sales +50% and profitability +2pts
import export Business development développement commercial agroalimentaire food food service retail

Barilla - Barilla

Agroalimentaire

Category Manager

Paris, France

juillet 2015 - février 2017 (1 an et 7 mois)

Recommandations externes

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Formations

Certifications