Bienvenue sur le profil Malt de Alexandre !

Malt vous permet d'accéder aux meilleurs consultants freelances pour vos projets. Contactez Alexandre pour échanger sur votre besoin ou recherchez d'autres profils sur Malt.

Alexandre Richard

brand strategist and market researcher

Peut se déplacer à Paris, Paris 10e Arrondissement

  • 48.8718
  • 2.3577
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Alexandre.
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Alexandre.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris 10e Arrondissement et 50km autour
  • Paris 10e Arrondissement et 100km autour

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Secteur d'activité
  • Aéronautique & aérospatiale
  • Agence & SSII
  • Agroalimentaire
  • Architecture & urbanisme
  • Arts & artisanat
+46 autres

Vérifications

  • E-mail vérifié

Langues

Catégories

Compétences (15)

Alexandre en quelques mots

French freelance Consultant in brand strategy, cultural insights, market research, trends and comms.

Strong international remit (worked in the US, France and China - covered 25+ cultures across my missions). I created B + P + C, a Paris-based consultancy, to help brands and partner agencies grow meaningfully.

Explore my site for a deeper immersion into my scope and remit: brandspeopleculture.com
And do feel free to reach out for a chat, a brief, or any enquiry:

Expériences

Zimmerman Advertising

Conseil & audit

Account executive

Miami, États-Unis d'Amérique

septembre 2003 - août 2004 (11 mois)

DDB - DDB

Conseil & audit

Strategic Planning intern

Paris, France

mars 2006 - octobre 2006 (7 mois)

TBWA - TBWA

Conseil & audit

Strategic Planner

Paris, France

octobre 2006 - mars 2010 (3 ans et 5 mois)

Client: Nissan EUROPE - All missions are pan European

Strategic planner on TBWA worldwide's leading account. Developing strategies for 20 countries across Europe.

Key responsibilities include supervising field research, model positioning, strategic development with sister agencies, coordinating pan european workshops and strategic thinking between all agencies, creative brief and creative follow-up, pitches, performance evaluation for on-going campaigns, tracking brand's health and performance.

Key achievements include:
Worked on 14 international campaigns and model launches (including Qashqai, Cube, GT-R and Micra amongst others)
Worked on and organized key strategic workshops (“Disruption Days”) to frame the future of the brand on key issues:
- How to evolve our range of 4x4s in a context of rising criticism?
- How to make Nissan the leader in Zero Emissions by 2012?
- Build a winning Euro Effies case for Qashqai’s Urbanproof campaign (Gold Prize, 2008)
- Rethink Nissan’s portfolio strategy by going from a model-per-model approach to a range strategy
- Launch of the first electric car, the Nissan Leaf

CLM BBDO

Conseil & audit

International Strategic Planning Lead

Paris, France

avril 2010 - novembre 2011 (1 an et 7 mois)

Recommandations externes

Consultez les recommandations qu'a reçues Alexandre

Formations