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Xavier Fontaine

senior consultant - ex-mars, unilever, l'oréal

Peut se déplacer à Paris, Nantes, Rennes, Lyon, Aix-en-Provence

  • 48.8585
  • 2.3794
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Xavier.
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Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris 11e Arrondissement et 50km autour
  • Nantes et 10km autour
  • Rennes et 10km autour
  • Lyon et 10km autour
  • Aix-en-Provence et 10km autour

Préférences

Secteur d'activité
  • Agroalimentaire
  • Conseil & audit
  • Industrie pharmaceutique
  • Mode & cosmétiques
  • Vins & Spiritueux

Vérifications

Langues

Catégories

Compétences (17)

Xavier en quelques mots

Growth leader de plus de 20 ans d'experience au sein de belles maisons de FMCG telles que L'Oréal, Unilever et Mars. Expérience internationale sur 3 régions (Europe, Russie, Asie/Chine) et 3 fonctions (general management, marketing et sales/business development).

Les USP que je mets à votre disposition?
1) L'INTERNATIONAL & LE MULTICULTUREL: je mets mes connaissances des marchés internationaux et des différences culturelles au service de vos plans d'expansion géographique. L'Asie en particulier, revenant tout juste de 7 ans passé en Chine pour Mars. D'ici 2040, la moitié de la consommation globale se passera en Asie.... Réfléchissez à votre expansion!

2) LE BUSINESS DEVELOPMENT & L'INTROPRENEURSHIP. Qu'est-ce que c'est? Tous les skills sets nécessaires pour allier la vitesse d'action et l'agilité d'un entrepreneur, dans le contexte d'une organisation large et matricielle. Le challenge? comment créer une nouvelle value proposition et une nouvelle BU, et les monter à échelle au bon tempo au sein d'une organisation large.

3) CONSUMER CENTRICITY PROGRAM. De formation marketing je reste obsédé par une compréhension de fond en comble de celles et ceux qui paient nos salaires: le consommateur. Je vous apporte mon "best of" de tous les outils de consumers centricity appris chez L'Oreal, Unilever et Mars.

Expériences

Mars - Mars

Agroalimentaire

Global Category Director - Mints

Hong Kong, Chine

août 2014 - septembre 2018 (4 ans et 1 mois)

Global Innovation HUB Sr Director. Led Global Mints Board to deliver the growth vision and innovation pipeline to accelerate growth behind Mints category. Portfolio of 10 brands, business of $500M NSV, cross–functional team of 12 directors.
Directed and regulated overall innovation activities of senior leader stakeholders, global leadership team, regional presidents, GMs, functional heads, VPs, and key countries leadership teams to enhance operational excellence and performance. Planned and proposed innovative global Mints strategy through cooperation with local units to drive revenue streams and grow business.

Selected Contributions:
Rallied the organization behind a simple and compelling Growth Vision Plan that lead to 4 consecutive years of growth (from-5% to CAGR +4%) whilst improving EBIT by +100bps a year by increasing operational efficiencies within competitive markets of US, China, Australia, Canada, and Europe and Russia.

Mars - Mars

Agroalimentaire

General Manager - ice-cream BU China

Shanghai, Chine

octobre 2018 - juin 2020 (1 an et 8 mois)

I lead the creation of a start-up Business Unit within Mars organisation: set up the ice-cream business from scratch in China, staffed the management team and operational team, held full P&L accountability for the business unit (short term operating plan + five–year business strategy with operating plan of $150M build–to–build legacy business, including the construction of a new factory to service the Region)

Qiao-consulting

Conseil & audit

Managing Director

Paris, France

juillet 2020 - Aujourd'hui (1 an et 3 mois)

By 2040 50% of global consumption will happen in Asia. How strong is your presence in Asia?

Succeeding tomorrow starts today; I have set-up Qiao-consulting to help companies successfully enter or turnaround their Asian operations. As your strategic partner we cover business audit, VOC programs (voice of the consumer & design thinking), tuning value proposition to Asia, setting up route-to-market, media reach strategies, designing a pilot and accompaniment in the deployment phase.

Our team consists in a core team based in Paris, freelancers and preferred agency partners to keep the agility and the cost attractiveness of our value proposition. Find more on our LinkedIn page #qiao-consulting

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