Thomas G.

🚀 acquisition & paid media - l'occitane & l'oréal

En télétravail depuis Paris

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Nouveau
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Thomas.
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Thomas.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Télétravail
Effectue ses missions majoritairement Ă  distance

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Secteur d'activité
  • E-commerce
  • Commerce de dĂ©tail
  • Divertissements & loisirs
  • Grande distribution
  • High tech
+11 autres
Taille d'entreprise
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
  • 250 - 999 personnes

VĂ©rifications

Langues

Catégories

CompĂ©tences (28)

Thomas en quelques mots

Envie d'aller plus loin dans votre stratégie digitale et d'acquérir de nouveau clients via les Social Ads, le Search ou encore l'Affiliation ?

Paid & Acquisition manager avec + de 6 ans d'expérience en France & UK coté client (L'Occitane en Provence, L'Oréal) et agence, je vous accompagne pour de courtes comme longues missions dans la création et l'optimisation de vos campagnes Ads en ligne (Social et Search Ads).

✔️ Creation de campagnes Ads from scratch (Facebook/Instagram/Snapchat/Tiktok + Google/Bing)

✔️ Optimisation des campagnes existantes (Objectifs, audiences et assets)

✔️ Installation du Facebook Pixel et de votre Product Catalog

✔️ Campagnes de Re-Targeting & Lookalike Audience

Campagnes possibles Ă  mettre en place :

✔️ Conversion Ads

✔️ Lead Generation

✔️ Engagement

✔️ Brand Awareness

✔️ App Installation

N'hésitez pas à me contacter, je me ferai un plaisir d'échanger avec vous, et c'est sans engagement de votre part !

A très bientôt,

Thomas

Expériences

L’Occitane - Groupe l'Occitane

Grande distribution

Senior Digital Marketing & Acquisition Project Leader FR, UK & US

Paris Area, France

août 2019 - Aujourd'hui

International lead on acquisition and paid media for the brand Erborian, focused on qualitative growth and ROI:
• Development and implementation of SEM and Social Paid strategies in France / UK / USA, with a global
growth of +65% YoY: Branding and conversion/retargeting campaigns for each country with agencies.
• Launch of our affiliate programs in key countries, boosting online sales by 10% in a few months.
• Rapid development of the e-business via lead generation, sampling operations, online partnerships, etc. FB Business Manager, Googles Ads/Marketing Suite, affiliation/acquisition tools and Google Analytics.

Atout France

Agence & SSII

Acquisition & Digital Manager UK

London, Royaume-Uni

août 2017 - juillet 2019

Marketing and Media agency working with key French brands (Champagne, regions, amusement parks) to boost their
sales and visibility in the UK market (partnerships, marketing campaigns and digital sales).
• 360 media campaigns in London with the client and adaptation of the marketing offers for the UK market.
• Launch of inbound strategies and digital/offline acquisition campaigns via partnerships and optimization of the content strategy.
• SEO/SEM and digital ads strategy with agencies (Google/Youtube and Facebook ads).

Nextedia

Agence & SSII

Digital & Marketing Strategy Consultant

RĂ©gion de Paris, France

mars 2016 - août 2017

Boutique consulting firm working with key accounts (SNCF, Air France, LVMH, etc.) to develop their digital transformation via acquisition tools, user testing, quantitative analysis, etc.
• Development of multi-teams digital projects and management of a team of 8 UX / UI, including :
- L'Oréal / Sephora: optimisation of the purchasing funnel and conversion rate via a quantitative UX analysis.
- Renault: creation of the new app suite for all electric vehicles and user-testing.

L’Oréal S.A - L’Oréal France - L'Oréal Groupe

Mode & cosmétiques

Junior Brand Marketing Manager, Kerastase

14 rue royale, Paris

février 2015 - février 2016

Recommandations externes

Formations

Certifications