Pierre-Inès Couacy-Hymann

product manager, webmarketing, #cx

En télétravail depuis Paris

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Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Pierre-Inès.
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Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Télétravail
Effectue ses missions majoritairement à distance

Préférences

Durée de mission
entre 1 et 3 mois
Secteur d'activité
  • Arts & artisanat
  • Banque & assurances
  • Commerce de détail
  • Conseil & audit
  • Culture
+12 autres

Vérifications

Langues

Catégories

Compétences (20)

Pierre-Inès en quelques mots

Bonjour,
Je m'appelle Pierre-Inès, Consultant en Stratégie de Communication, Marketing et Expérience Client.
Ma spécialisation est axée sur la stratégie de marque, de contenu et digitale à travers une expérience client à valeur ajoutée.

Par le passé, j'ai principalement occupé des postes de Planneur Stratégique au sein d'agences média, retail experience et expérience client.
Aujourd'hui, je propose mes services, pour des offres de branding, de social commerce et stratégie marketing digitale.
J'ai une connaissance poussée des média traditionnels et l'utilisation des réseaux sociaux pour créer de l'engagement (entre marque et communauté), développer l'image de marque et susciter l'intérêt des consommateurs/clients pour un produit/service proposé par une marque/entreprise.

Intellectuellement curieuse, je propose également des rapports de tendances de marché (incluant les améliorations du marché,benchmarks, solutions innovantes et nouvelle technologie (IoT, blockchain, ...)

Je suis ouverte à différents secteurs d'activités notamment le secteur bancaire, Food & Drinks, Fashion & Beauty. Aussi, également capable de monter sur des missions d'expérience client.

Expériences

playgrnd*

Conseil & audit

Experience Strategist

Paris, France

décembre 2017 - octobre 2018

MONITORING
° Competitors analyses, Benchmarks (CX, UX, BX, Digital Experience)
° Markets/ Consumers trends
° Developed & presented monthly trends, markets and brands reports (social commerce, retail experience,...) to internal teams
° Developed CX markets report for the banking industry, retail and beauty industry
° Developed customer experience (CX), user experience (UX), brand experience (BX) analyses for the retail, beauty, bank, sport industries

HUMAN KNOWLEDGE
° Qualitative (interviews) / Quantitative analytic assessments
° Conducted Interviews and drawn conclusions and recommendations from findings

MAPPING
° Developed personae & customer journeys maps after qualitative study (interviews, clients verbatims)

STRATEGY
° Developed playgrnd communication on social media - from strategic recommendations to execution + contents creation

NEW BUSINESS
° Prospects' meetings preparation for C-level executives - researches the clients business and industry, data analysis and markets' trends for 9 prospects

Markets: Luxury, Banking, Retail & Beauty (innovation), Mines, Tiles, FMCG

#CX #DCX #BX #UX

CHEIL

Agence & SSII

Planneur Stratégique

Paris, France

septembre 2016 - février 2017

Analysis of Samsung competitors' advertisements and communications events

° Analysis of key Samsung competitors communications in 3 markets: (IM) Smartphones, White Goods, and Brown Goods
>Objective: Produced insightful weekly and annual competitors and markets reports for Samsung's executives

° Technology monitoring, specifically on Augmented and Virtual Reality trends, communications, and contents
>Objective: Fed other departments with new ideas for retail concepts and new ways to come with creative product proposals, appealing to customers for Samsung VR Gear & S7 Life Changer park (Samsung VR park)

° Wrote weekly newsletters with the main focus on technology and creative retail experiences
>Objective: Fed other departments with smart creative operations.

° Ad hoc: benchmarks on optical and tires market for Vision + and Hankook.

OMD

Presse & médias

Strategist Insight

Paris, France

mars 2016 - août 2016

My main mission was to create and analyse consumers profiles from TGI Study (Kantar software) in order to provide relevant insights: in attitudes, media consumption and behaviour.

These analyses had the purpose to provide a better understanding of the target and the brand's category as well as to develop and nourish efficient media strategies

° Contributed to consumers analyses from TGI and, with guidance, drawn conclusions and recommendations from findings, in their attitudes, media consumption, and media behaviour

° Contributed to market analyses reports for clients

° Directed TGI workshops for media consultants and other experts

° Ad hoc: provided insights into consumers behaviour, adapted international targets to French local market

Accounts :
FMCG: BEL group: Boursin, Apéricube / Barilla group: Harry's, BKSA group: 1664, Skoll, Kronenbourg, K by Kronenbourg / Grey Goose
Technology: Google, Apple
Automotive: Infinity
Beauty-Fashion: Color Expert, Levi's

Havas Media France - HAVAS GROUP

Presse & médias

Consultante Media

Paris, France

mai 2015 - août 2015

Recommandations externes

Formations