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Jean-Luc Rossignol

marketing management et business développement

Peut se déplacer à Paris, Bordeaux, Lyon, Strasbourg, Lille

  • 48.8546
  • 2.3477
Proposer une mission La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Jean-Luc.
Proposer une mission La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Jean-Luc.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris et 50km autour
  • Bordeaux et 100km autour
  • Lyon et 100km autour
  • Strasbourg et 100km autour
  • Lille et 100km autour

Préférences

Durée de mission
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Secteur d'activité
  • Agroalimentaire
  • Arts & artisanat
  • Chimie
  • Commerce de détail
  • E-commerce
+11 autres
Taille d'entreprise
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
  • 250 - 999 personnes
  • 1000 - 4999 personnes
  • ≥ 5000 personnes

Vérifications

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Catégories

Compétences (20)

Jean-Luc en quelques mots

Je suis un professionnel du secteur des biens de consommation et de la distribution avec deux expertises:
- Marketing produit : Stratégie de marque, plateforme de communication, catégorie management online et offline, développement produit, innovation, produits alimentaire et non alimentaire, … J'ai géré avec mes équipes de nombreuses marques et gammes de produits pour des grands groupes (Duracell, Hachette, Intermarché, Spar) en France et en Europe.
- Entrepreneuriat et business développement : Création d'une marque de textile / décoration éthique. Conseil opérationnel pour des PME / ETI souhaitant se développer à l'international (Asie / Europe); Définition et mise en oeuvre de stratégies "route vers le marché".

Je suis aussi un professionnel engagé, je travaille depuis une quinzaine d'années principalement pour des marques eco-responsables (positionnement naturel, écologique, biologique, commerce équitable...)


Expériences

BtoC Business Unit

Project Director

Paris, France

janvier 2019 - Aujourd'hui (3 ans et 4 mois)

I develop home care private labels for European retailers. I work with retailers to define new products for their assortments aligned with sustainable development principle: Natural, ecological, biodegradable, recyclable, recycled products.

M&BD Solutions

Marketing And Business Development Director

Paris, France

juin 2017 - Aujourd'hui (4 ans et 11 mois)

Brand and company Internationalisation in consumer goods business / FMCG:
- Intelligence marketing and market analysis
- Definition of the "Go to market" strategy: Category management, product development, brand name transliteration, price strategy, distribution channels, social media... Sales and marketing strategy localization.
- Partners search: Evaluation, management and control (Importers / Agents / Wholesalers / Distributors)
- Validation of 3 years business plans. Sales objectives, distribution objectives, marketing budgets, fees and discounts. Monitoring and reporting, PoS visits, steering importers, wholesalers and retailers. Results for a traditional French personal care brand : CHINA:
  • Opening of 1000 colors (Beauty specialists, South China), Wumart (Hypermarkets, East China), Olé, CitySuper & Freshmart (Premium supermarket, East and South China.), Specialty store on JD.com TAIWAN:
  • Opening of Sogo, Breeze, Mitsukoshi, Takashimaya... (Department stores), Freshmart, CitySuper, Jason market...(premium supermarkets), Poya, Watson (beauty specialists), e-commerce and Costco.

M&BD Solutions

Marketing And Business Development Director

Shanghai, China

juin 2012 - mai 2017 (4 ans et 11 mois)

Brand and company Internationalisation in consumer goods business :
- Intelligence marketing and market analysis
- Definition of the "Go to market" strategy: Category management, product development, brand name transliteration, price strategy, distribution channels, social media... Sales and marketing strategy localization.
- Partners search: Evaluation, management and control (Importers / Agents / Wholesalers / Distributors)
- Validation of 3 years business plans. Sales objectives, distribution objectives, marketing budgets, fees and discounts. Monitoring and reporting, PoS visits, steering importers, wholesalers and retailers. Results for an ethic and innovative home care brand : China:
  • 200 premium supermarkets opened in 4 years (BHG, Sogo, Freshmart, Ole, Citysuper...) + e-commerce (Flagship on Tmall and JD.com open in 2013, brand listed by Yihaodian…). CA China: From 0 to 12 million RMB year 4. Taiwan:
  • Opening of Sogo, Breeze, Mitsukoshi, Takashimaya... (department stores), Freshmart, CitySuper... (premium supermarkets).
  • Hong Kong For a brand leader in organic personal care and cosmetics
  • Strategic analysis, brand repositioning for China: price, products range, brand message, products promise, search of new partners.

K&R Partners

Marketing Strategy Consultant

Shanghai, China

juin 2010 - juin 2012 (2 ans)

2 recommandations externes

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