Brice Berdah

marketing inbound - content strategy

Paris, France

  • 48.8546
  • 2.34771
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Préférences

Déplacement
Travaille en partie dans vos locaux et en partie en télétravail
Zone d'activité
Paris et 20km autour
Durée de mission
Préfèrerait :
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Préfèrerait éviter:
≤ 1 semaine
Secteur d'activité
  • Conseil & audit
  • E-commerce
  • Edition de logiciels
  • High tech
  • Réseaux sociaux
+1 autres
Taille d'entreprise
Préfèrerait :
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
Préfèrerait éviter:
1 personne

Vérifications

  • E-mail vérifié

Influence

Github

Github : Ahirice Ahirice
  • 4 Followers
  • 29 Repos
  • 114 Gists
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Compétences (21)

Brice en quelques mots

Je m'occupe de l'ensemble de la chaîne de production de contenus : de la recherche à la production, en passant bien sûr par son hébergement et sa promotion. Une telle approche me permet de développer des stratégies qui développent durablement et économiquement la présence en ligne des marques qui m'emploient.

Ma démarche est créative, collaborative et pragmatique afin d’aboutir à des résultats concrets qui se mesurent en années.

Je travaille uniquement avec des sociétés qui ont une mission compatible avec mes valeurs personnelles.

Expériences

janvier 2017 - Aujourd'hui | Paris, France

Télécommunications

CALLR

Content Strategist

Website Content Production
- Analyzed our legacy website content to find the best and worst performing pages and the reasons for their success or failure.
- Ran an audit of our competitions to figure out their best-performing pages and contents as well as the expectations of our audience.
- Revamped our use cases presentation around 8 main use cases including sub use cases and produced qualitative, search engine optimized content for each (29 1K+ word pages total) as well as landing pages to harness industry-specific opportunities.

Blog Content Promotion Strategy
- Explored up to 15 promotion channels to establish success scenarios and requirements for success on each. Established and deployed a relevant promotion strategy on the focus channels.
- Set up a semi-automated reporting process (Google Sheets) and produced comprehensive weekly report summary structured in three sections: traffic overview, top content and top channels.

Knowledge Base Project Framing and Realization (Technical Content Production)
-> Wrote the content for CALLR's Knowledge Base: 20K words covering 40 topics on the first release: https://support.callr.com/hc/en-us
- Examined performing help centers in various industries to understand the essential features needed for CALLR's to produce design and features recommendations. Analyzed 1000+ support tickets to understand our customers’ paint points.
- Established Tone of Voice guidelines to frame our expression on the Knowledge Base and ensure our brand voice consistency.

SEO and Industry monitoring
- Set up an automatic exploration of the topics on Quora related to our industry to find the most frequently asked questions and potential topic ideas (with Python).
- Analyzed our competitors' backlinks distribution and strategy to identify relevant opportunity for CALLR.
- Monitored our websites performance and frequently suggested actionable technical SEO improvements to our web developer to harness the full potential of our content.
juillet 2018 - décembre 2018 | Paris, France

Edition de logiciels

Gwapit

Consultat Marketing Digital

Refonte du site – migration et refonte du site de Gwapit pour présenter la proposition de valeur de manière claire et apporter plus d'informations aux utilisateurs de l'application.

Inbound Marketing & SEO – rédaction et production d'une série de 6 articles adressant la surcharge d’e-mails. Production d'articles additionnels conçus pour répondre à des thématiques spécifiques associées à notre activité. [Anglais]

Collecte et suivi des données – spécification des KPIs de l'application, de l'enregistrement à l'utilisation. Mise en place de mécanismes de collecte et suivi (dashboards) des données.

Présence en ligne – mise en place et pilotage des stratégies pour la croissance et la gestion de la communauté (Twitter, Facebook, LinkedIn)

Campagne de lancement – production de contenus écrits et visuels pour présenter Gwapit. Gestion de la campagne de lancement de la version beta sur Betalist, et autres communautés (Reddit, Hackernews...)
septembre 2017 - mars 2018 | Paris, France

Edition de logiciels

Recast.AI

Growth and Content Manager

Developer/Botmaker community growth
- Promoted the service on dev-friendly networks: Reddit, HackerNews, ReadTheDocs.io, Carbon Ads, Quora
- Listed Recast.AI on major API, Business, and Alternative directories to facilitate discovery
- Github improvements: improved our GitHub repositories readmes to make them more attractive and easy to navigate
- Developed and promoted chatbots on specific verticals (such as cryptocurrencies) to demonstrate the value of Recast.AI
- Live events organization and attendance (workshops, meetups, outreach campaign to Station-F)
- Paid acquisition (Facebook Ads, Adwords, Paid Social)
- Reviewed the support process to increase retention

=> Key results obtained in 4 months:
  • From 20K to >28K developers
  • Top #5 on Google on 300+ AI/ML/bot relevant queries
  • Transitioned from paid to organic sources (organic+ref): from 34% of traffic from organic sources to 70% for a growing amount of users and sessions

Content Production Process
- Reviewed the participative content production process to make it easier to contribute
- Structured the content effort in a cluster logic to enhance the SEO benefits
- Lead the content effort with one article/week produced
- Reviewed, edited and modified link structure for all existing content (100+) to match the cluster structure
- Several SEO optimizations for website and blog, such as link structure or canonical URLs
- Reached out to our users and partners for guest-posting and co-writing efforts

Social Media Process
- Revamped our whole internal process for social media to optimize the time spent by our Community Manager.
- Automated follower growth and reposting activities on Twitter.
- Streamlined the post scheduling process for Facebook, Twitter, and Linkedin.
- Updated the reporting system with weekly and monthly dashboard delivered automatically to the relevant actors

2 recommandations externes

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Langues

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